Ontmoet de stadspredikant: ds. Pieter Versloot

Misschien kent u dominee Pieter Versloot al, want hij is sinds 2016 al predikant van de wijkgemeente Martinikerk, in het hart van Groningen. Vanaf nu heeft hij er een nieuwe taak bij: als Stadspredikant wordt hij het gezicht en aanspreekpunt van de Protestantse Kerk in de stad Groningen. “Dorpsdominee in Stad,” noemt hij zichzelf.

Zijn nieuwe taak binnen de Protestantse Gemeente Groningen, die hij naast zijn werk als gemeentepredikant en voor de IZB mag uitoefenen, is om de zichtbare verbinding te zijn tussen kerk en Stad. Hij spreekt bijvoorbeeld met de burgemeester, politici en organisaties die de stad rijk is en treedt naar buiten namens de gemeente. Maar hij is ook gemakkelijk te vinden: hij wordt een herkenbaar gezicht voor de pers, de politiek en wie dan ook maar geïnteresseerd is in kerk, maatschappij en zingeving. Daarnaast brengt hij in de kerk onder de aandacht wat er in de stad speelt.

Ds. Versloot is erg blij met zijn nieuwe aanstelling. “Ik steek liever mijn handen uit de mouwen dan dat ik met opgeheven vingertje vertel hoe iets moet,” zegt hij. De stadspredikant stelt zich hier voor. Wilt u de stadspredikant spreken? Hier neemt u contact met hem op.