Landelijke acties voor slachtoffers aardbeving

Bij de aardbeving in Turkije en Syrië zijn tienduizenden mensen getroffen door meerdere krachtige aardbevingen en naschokken. De elf samenwerkende hulporganisaties -  waaronder Kerk in Actie – bundelen de krachten in Giro555 en komen samen in actie voor de slachtoffers van dit verschrikkelijke natuurgeweld.

Direct geven? Klik hier.

Op woensdag 15 februari besteedden commerciële en publieke tv- en radiozenders de hele dag aandacht aan de ramp. Maar de inzameling gaat door. Lees meer over wat er aan de hand is en hoe het geld wordt besteed op giro555.nl.

Josha Veger-Schotanus, voorzitte van de Algemene Kerkenraad van de Protestantse Gemeente Groningen: "Op maandag 6 februari jongstleden heeft er een allesverwoestende aardbeving plaatsgevonden in Turkije en Syrië. Zoveel doden, zoveel mensen die huis en haard, gezin en familie zijn kwijt geraakt, zoveel leed en verdriet. We roepen op om te geven voor onze medemens in deze landen; uw aandacht, uw gebed, uw steun en, wanneer dat in uw vermogen ligt, geld om de noodzakelijke voorzieningen te kunnen aanschaffen."

Kerk in Actie organiseerde ook al een noodcollecte voor het bestaande werk in Syrië, zodat kerken in het land waarmee al jaren contact is meteen hulp konden bieden. Kerken van de Protestantse Gemeente Groningen collecteerden voor dit doel op zondag 12 februari. De diaconie verdubbelt de opbrengsten van deze collecte. Bijdragen aan dit doel kan nog steeds op kerkinactie.nl.